Monday, November 23, 2009

Melangkaui malam y sepi ni.... terdetik satu imbuhan tentang ape yg berlaku skrg ni... Islam Malaysia dh mulai bercampur aduk dgn politik dan sifat hasad dengki.... apa yg aku harus karangi di sini jikalau aku sndiri keliru.....

Kisah Dr Asri yg ditangkap baru2 ni membuka ledakan baru dlm arena shariah Malaysia... Para Ulama' dan Mufti baru buka mata dan mulut utk membanteras kaum2 yg suka memperlekehkan Imam Shafei... Mungkin ak tidak kan sedar tanpa peristiwa2 mengejut.... InsyaAlah ketelusan hati ulama'2 pondok membawa ilmu akan membasmi jentera2 yg disifatkan 'wahabi' di Malaysia.. mugkin ilmu di hati masih belum cukup memperkatakan soal ini.. namun buat sekian lama blog ini kesepian, aku harus luasi tahap pemikiranku dgn ilmu ugama.... Apakan daya Israel y mengheret Islam utk berpecah.... adakah kaum 'wahabi' ini satu jarum suntikan Yahudi Laknatullah? dalam reaksi yg kebibungan dlm persoalan ini... aku mengkaji majority Mufti Malaysia bersetuju apa y di bawa Dr Asri adalah boleh memecah belahkan Akidah umat Islam Malaysia... Justeru aku mengambil jalan selamat mengikut ungkaian majoriti Mufti2 Malaysia....

Semoga Malaysia maju tanpa keruntuhan Akidah dan Saksiah yg di bawa turun temurun....

0 comments :