Thursday, June 12, 2008


Sudah 2bulan aku bekerja, aroma bau ofis pun masih terasa... 9hb Jun 2008 tamat kontrak aku sebagai asst admin. Namun bermacam pengalaman aku redahi.... pelbagai ragam manusia aku teladani.. Sedikit sebanyak mengajak diri ini bertafakkuh dalam keseronokan kota, dalam kesibukan manusia, dalam ketidak cukupan masa, sempat aku mencedok sedikit perasa yg mungkin orang lain xdpt rasa.

Bekerja di salah sebuah company cari gali minyak dan gas ini membuat aku lebih rasional dalam penilaian ke atas individu yg aku kenali.. Bermula dgn boss... Cik Nik yg xkering idea membuat staff lain ketawa.. Banyak mengajar aku beza kerja sendiri dan kerja makan gaji... Xhabis dengan itu, sifat yg peramah membuat orglain senang dgn Cik Nik ni...

Mentor aku yg sorang ni plak, namanya En Sabri... Muda lagi beranak 3.. Memang byk aku pelajari ttg management di Petra ni... Selok belok kerja di Petra ni semua dia tahu.. Sebab tu dia menjadi ayam tambatan Cik Nik..hahaha kalau dia terbaca nukilan ni pasni tersenyum.. huhu.. Bukan aku saja berkata begini, hampir kesemua staff mengakui... Si Esah, Kalai, Mdm Chan.. Mereka semua berbangga dpt boss macam En Nik dan En SAbri ..

Tak kurang jugak usik mengusik dari kak siti dan sherleen.. hahahah buat aku tergamam tak tahu nak respon apa bile di usik... En Mokhtar, Iqbal & Abg Azman pun apa kurangnye... Cuma jarang dapat berbual kerana selalu out station...

Dari meja HR, kak izan, kak siti dan kak eja, thanx for layan aku dengan baik... Geng² akaun, AB, kak ina, Jo, Ivy... hahaha memang selalu senyum... kua3.... Paling serius, Wann... hahah... Time keje memang fokus.. lalu pun wat xnampak... huhu.. Geng IOS pun apa kurangnye.. Geng2 Farha yg mmg happy go lucky... hahahah Semoga korang maju jaya...

Huishhh apa lagi nak tulis ni.... oppss sebelum terlupa member borak paling kamcing.. hahah sapa lagi kalu bukan Pak Ali..... banyak tu pengalaman... jangan main²...

Tapi yg menariknye belum pernah aku masuk bilik CEO company mana2... Ni la rasanya dapat tengok secara live bilik2 VIP ni... Seharusnya aku mendapat tepukan untuk diri sendiri... Mungkin dengan melihat sendiri membuat aku lebih berperasaan untuk lebih berjaya dalam hidup... Xcepat berpuas hati dgn apa yg ada...

Anyway thanx for everyone yg xsempat sebut namanya dalam celoteh kali ini... harap aku masih berhubung dengan mereka semua walaupun jauh, teknology yg ada rugi jika tidak digunakan... haha iklan versi sendiri...
Sekarang aku dah bebas sekejap sebelum masuk semester baru ni... 3 4 sem yg harus aku tujahi lagi untuk menghabiskan degree di IIUM.. Tahun depan praktikal... sesuatu azam setiap accounting student untuk buat practikal di 'Big 4'... Samada KPMG, EY, PWC or Dylord... hahah tunggu jela aku dpt ke x... kua3....

4 comments :

ms_destinee said...

Waahhh!!! Bravo Iman!
kitorang pun hepi ada adik cam iman kat sini..

abbies said...

Hey bro!
Anyway it's great time working with u ha! Semoga maju jaya. Gud luck. Masih jauh perjalanan nih. Tempuhi dgn baik.

Nikkie 8111 said...

E-man terima kasih diatas pujian yang membuak-buak.
Persahabatan tidak mengira usia ataupun hari. persahabatan adalah untuk selama-lamanya.
So...bersahabat lah kita untuk selama-lamanya.

"berkawan biar beribu, berkasih biarlah satu"

IqMaN said...

it's funny how hello is always accompanied with goodbye...
it's funny how good memories can start to make you cry...
it's funny how forever never seems to really last...
it's funny how much you'd loose if you forgot about your past...
it's funny how "friends" just can leave you when you're down...
it's funny when you need someone they're never around...
it's funny how people change and think they're so much better...
it.s funny how many lies can be packed in one "love letter"...
it's funny how people forgive even though they can't forget...
it's funny how one night can contain so much regret...
it's funny how ironic life turns out to be...
but the funniest part of all...is that none of that's... funny to me...