Tuesday, July 1, 2008

Hari ni menemani nenek ke hospital USM Kubang Kerian untuk checkup 3 bulan... Biasa la hospital kerajaan, pukul 9 pg turun dari rumah hinggalah pukul 4 petang baru sampai rumah.. Habis satu surat khabar metro aku belek2... baca pun sudah... macam2 kerenah manusia aku dpt lihat... dan yg paling buat aku tersipu2 malu ialah.... jeng ..jeng ...jeng...

Sekian lama aku meninggalkan sekolah rendah.. Hari ni aku sgt bertuah... Dapat jumpa cikgu Bahasa Inggeris aku dari darjah 3 hingga 6... Dalam hati macam nak tegur tp takut silap org, tp cikgu tu plak mcm bg respon je asyik duk tengok aku... Apa kes.. hahahah... tp ku kuatkn semangat n terus bertanya... Betul rupanye tekaan ku... Memang cikgu tu sendiri mengaku dia cam raut muka ni ada skit2 ngan anak murid nakal zaman dulu2... hahaha... Cikgu ni namanya Faezah semasa di Sekolah Rendah Kebangsaan Sultan Ismail Satu.... Sekarang dh x mengajar... dia tokei pusat jagaan kanak2 Homaliee... famous gak la di Kb ni...

Yang terkejutnye aku, dia still ingat yg aku ni pengawas masa darjah 4 dan 5... Macam2 dia cite ttg aku... malas la, ponteng kelas la... hahaha nakal sungguh.. tp aku plak ingat2 xingat je cikgu... Berdosanya aku.... baru aku tahu nilai seorang guru... dulu benci gak sbb ajar bahasa iggeris.. bahasa penjajah... haha baru tahu penat giler nk kuasai bahasa omputih ni... Setiap details tentang diri aku dia blh sebut..

Bila berbual ttg rakan2 seperjuangan, mcm2 citer aku dpt dgr... yg dh berjaya tinggi2..hingga lah yg dh meninggal awal yg aku sdiri xtahu.. kenangan dan memori yg membuat ketawa sendirian... Tinggi macam mana pun tempat aku duduk, di situlah tempat aku bermula... Suka duka bersama kawan2, guru2, sukan dan macam2 lagi.. Fuhh... terdetik di hati nak jumpa blk semula kwn2... tp apakan daya semua dh bekerjaya...

Apapun detik hari ni akan ku ingat sampai bila2... Jasa guru2 ku akan ku kenang sampai terkubur jasad ini... Thanx Cikgu Faezah....

0 comments :